ترک نا امیدی (۲۱ تا ۲۸)


موضوعات

اطلاعیه پرواز


اطلاعیه ها (16)

معرفی وبلاگ و سایت های مفید


وبلاگ (2)
سایت (1)

مقاله


مذهبی (15)
پزشکی (16)
روانشناسی (5)
حجاب و عفاف (1)
نکات خانه داری (5)
همسرداری و زناشویی (1)
شیطان پرستی و فراماسونری (5)

مطالب کوتاه


طنز (4)
داستان (17)
مذهبی (44)
جملات زیبا (13)

احاديث


احاديث اهل بيت (13)
احاديث پيامبر(ص) (9)
احاديث امام علي(ع) (6)

پرسش و پاسخ


عقائد (32)
احکام (3)
حقوق زن (1)

دانستنی ها


دانستنی ها (6)

اخبار


خبرها (49)

مناسبت ها


ولادت (7)
شهادت (9)
سایر مناسبت ها (23)

دانلود


مداحی (41)
موسیقی (42)
سخنرانی (12)
نماهنگ و كليپ مذهبي (14)
تواشیح و آوای مذهبی (9)
دانلود کتاب (4)

دنیای مجازی


توصیه ها (0)
هشدارها (4)

تصاویر


تصاویر طنز (6)
تصاویر طبیعت (4)
تصاویر مذهبی (49)
تصاویر کارتونی (2)
تصاویر حجاب و عفاف (15)
سایر تصاویـــــر (13)

پیامک


پیامک فلسفـی (6)
پیامک خنده دار (3)
پیامک تبریک تولد (0)
پیامک مناسبت ها (6)
پیامک تبریک ازدواج (2)
پیامک های ارسالی شما (3)

فتوشاپ


تصاوير كاربردي مذهبي (5)
تصاوير لايه باز مذهبي (7)

ابزار وبلاگ


کد اشتراک گذاری (2)
تصاویر تصادفی رهبری (2)
لوگوي هاي حمايتي مذهبي (3)
ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ (1)
کد آهنگ و مداحی برای وبلاگ (15)

دوره های خودسازی و ترک گناه


نامحرم (7)
ترک غیبت (8)
غلبه بر خشم (5)
ترک دروغ (3)
نیکی به والدین (3)
ترک نا امیدی (2)
ترک ریا (1)
ترک سوظن (0)
ترک خلف وعده (0)
مطالب تازه
آمار سایت
easymoblo آمار مطالب
li کل مطالب : 507
li کل نظرات : 524
stats آمار کاربران
li افراد آنلاین : 2
li تعداد اعضا : 938

online کاربران آنلاین

servertime آمار بازدید
li بازدید امروز : 52
li باردید دیروز : 643
li گوگل امروز : 0
li گوگل دیروز : 29
li بازدید هفته : 3,023
li بازدید ماه : 52
li بازدید سال : 104,496
li بازدید کلی : 3,540,561
اطلاعات کاربری
user
li عضو شويد


li فراموشی رمز عبور؟

li عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشیو
کلمات کلیدی
کانال ترک گناه و خودسازی در تلگرام
اینستاگرام خودسازی
آخرین ارسال های انجمن

جستجو

جستجو در عناوین مطالب سایت


روز بیست و یکم
 
بخشش به قدر نیتت بستگی دارد ...   
 
🌺قنوط چیه؟
✨یه نوع ناامیدی شدید داریم که بهش میگیم (قنوط)
قنوط نوميدي از رحمت الهي است كه در قلب رسوخ نموده و قبحش ریخته
قنوط از ياس بدتر است قنوط از رحمت الهيه علامت زائل شدن استعداد سعادت بنده و ساقط شدن از فطرت اوليه است به علت بريده شدن از خدا
 زيرا اگر از نور فطرت چيزي در بنده باقي باشد اثرش كه اميد به پروردگار است باقي است هر چند اسراف و تفريط كرده باشد اما ياس، پس دليل بر محجوب بودن از پروردگار است نه سقوط و بريدگي، و حجاب قابل برطرف شدن است.
 
ادامه مطلب را از دست ندهید
روز #22 
 
✨حکمت صدوپنجاه نهج البلاغه فوق العاده هستش  👍
مردی از امام اندرز خواست امام علی علیه السلام فرمود از کسانى مباش که بدون عمل صالح به آخرت امیدوار است و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخیر می ‏اندازد در دنیا چونان زاهدان سخن می ‏گوید اما در رفتار همانند دنیا پرستان است اگر نعمت‏ها به او برسد سیر نمی ‏شود و در محرومیّت قناعت ندارد از آنچه به او رسید شکر گزار نیست و از آنچه مانده زیاده طلب است دیگران را پرهیز می ‏دهد اما خود پروا ندارد به فرمانبردارى امر می ‏کند اما خود فرمان نمی ‏برد نیکوکاران را دوست دارد اما رفتارشان را ندارد گناهکاران را دشمن دارد اما خود یکى از گناهکاران است و با گناهان فراوان مرگ را دوست نمی ‏دارد اما در آنچه که مرگ را ناخوشایند ساخت پافشارى دارد 
اگر بیمار شود پشیمان می ‏شود و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانی ‏هاست در سلامت مغرور و در گرفتارى نا امید است اگر مصیبتى به او رسد به زارى خدا را می ‏خواند اگر به گشایش دست یافت مغرورانه از خدا روى بر می ‏گرداند نفس به نیروى گمان ناروا بر او چیرگى دارد و او با قدرت یقین بر نفس چیره نمی ‏گردد براى دیگران که گناهى کمتر از او دارند نگران و بیش از آنچه که عمل کرده امیدوار است اگر بى نیاز گردد مست و مغرور شود و اگر تهیدست گردد مأیوس و سست شود 
 
چون کار کند در آن کوتاهى ورزد و چون چیزى خواهد زیاده روى نماید چون در برابر شهوت قرار گیرد گناه را بر گزیده توبه را به تأخیر انداز و چون رنجى به او رسد از راه ملت اسلام دورى گزیند عبرت آموزى را طرح می ‏کند امّا خود عبرت نمی ‏گیرد در پند دادن مبالغه می ‏کند امّا خود پند پذیر نمی ‏باشد سخن بسیار می ‏گوید امّا کردار خوب او اندک است براى دنیاى زودگذر تلاش و رقابت دارد
تلاش و رقابت دارد امّا براى آخرت جاویدان آسان می ‏گذرد سود را زیان و زیان را سود می ‏پندار از مرگ هراسناک است امّا فرصت را از دست می ‏دهد گناه دیگرى را بزرگ می ‏شمارد امّا گناهان بزرگ خود را کوچک می ‏پندارد طاعت دیگران را کوچک و طاعت خود را بزرگ می ‏داند مردم را سرزنش می کند امّا خود را نکوهش نکرده با خود ریاکارانه بر خورد مى‏کند 
خوشگذرانى با سرمایه‏داران را بیشتر از یاد خدا با مستمندان دوست دارد به نفع خود بر زیان دیگران حکم مى‏کند امّا هرگز به نفع دیگران بر زیان خود حکم نخواهد کرد دیگران را هدایت امّا خود را گمراه می ‏کند دیگران از او اطاعت می ‏کنند و او مخالفت می ‏ورزد حق خود را به تمام می ‏گیرد امّا حق دیگران را به کمال نمی ‏دهد از غیر خدا می ‏ترسد امّا از پروردگار خود نمی ‏ترسد (اگر در نهج البلاغه جز این حکمت وجود نداشت، همین یک حکمت براى اندرز دادن کافیه)
🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸
 
🌺در آن هنگام که پیری به سراغ ابراهیم علیه السلام آمده بود و همسرش هم نازا بود فرشتگان خدا به او مژده پسری بردبار را به او دادند او بعد از کمی صحبت با فرشتگان گفت چه كسى جز گمراهان از رحمت پروردگارش نومید مى‏شود؟ 
با این جمله ابراهیم علیه السلام به خدا گفت که من از رحمت تو هیچ گاه مأیوس نیستم  هرچند درباره اموری باشد که خیلی احتمالش کم است
ضالون و ضالین از یک ریشه هستند که معنای آن برای همه ما روشن است زیرا روزانه ده بار در نمازهای خود می گوییم غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ  همواره از راه گمراهان به خدا پناه می‌بریم
با کنار گذاشتن این آیه و جمله‌ای که ابراهیم علیه السلام فرمود روشن می‌شود که هر کس که جزو ضالین نباشد حتماً به رحمت خدا امید دارد بنابراین ما روزانه در نمازهای خود به خدا اعلام می‌کنیم که به رحمت خدا امید داریم و هرگز از آن قطع امید نکرده‌ایم
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
 
روز #23 
 
روز #24 
 
🌺به خودمون نگاه کنیم اگه اعمالمون رو با افسردگی انجام میدیم و میگیم ما که میریم جهنم و این صحبت ها پس باید امیدمون به خدارو بیشتر کنیم و ایات و روایات امیدوار کننده رو بخونیم و اگر انقد زیاد امیدواریم که میگیم ما که میریم بهشت خدا کریمه و این صحبت ها باید خوف از خدا رو بیشتر کنیم و ایات قیامت رو بخونیم!!! در هر صورت بین این دو حالت تعادل ایجاد کنیم✌
امام علی (ع) می فرماید: «بهترین اعمال، اعتدال بیم و امید است؛ یعنی میان خوف خود از عقوبت خدا و امید خود به رحمت خدا حالت اعتدال پدید آوری، از خدا به اندازه بترسی، و به رحمت و عفو او به اندازه امید بندی؛ نه بیش از حد بترسی که یأس از رحمت آورد، و نه بیش از اندازه امیدوار گردی که غرور و غفلت زاید.
 
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
 
روز #25 
 
🌺مروى است كه مردى بود در بنى اسرائيل كه مردم را از رحمت خدا نا اميد مى‌كرد و ايشان را بسيار مى‌ترسانيد در روز قيامت خدا به او خواهد فرمود كه امروز من تو را از رحمت خود مأيوس مى‌كنم همچنان كه تو بندگان مرا از من نااميد مى‌ساختى . 
 
🌸اما همانگونه که ناامید کردن بندگان خدا از رحمتش بد است امید بی مبنا و خوش خیال کردن هم اشتباه است قرآن نام این حالت را  مکر خدا گذاشته است به عبارتی عده‌ای از مردم در خوش‌ خیالی خود را مشمول رحمت خدا می‌دانند در حالی که ایمان و اعمال آنها شایستگی رحمت خدا را ندارد. این حس امنیت کاذب ایمنی از مکر خدا است قرآن می‌فرماید که تنها خاسران دچار این حالت می‌شوند به عبارت دیگر آنها که سرمایه‌های حقیقی خود را می‌بازند همانها هستند که نسبت به مکر خدا احساس امنیت می‌کنند غافل از اینکه مشمول مکر خدا هستند بعدها متوجه می‌شوند که سرمایه‌های خود را در ازای دریافت هیچ بهایی از دست داده‌اند.
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
 
روز #26 
 
💞آنکه هیچ ندارد ولی خدا را دارد چه ندارد و آنکه همه چیز دارد و خدا را ندارد چه دارد واقعا ما ادم ها فکر می کنیم چی داریم بهترین کسانمون مارو یک روز تو قبر تنها میذارن و میرن چه کسی جز خدا داریم😍 و چه کسی جز خدا گناه بندگانش رو میتونه ببخشه پس ناامیدی و معطلی چرا⁉️
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
 
روز #27
 
✨ملا فتح‏اللَّه كاشانى در تفسير منهج الصادقين و آيت اللَّه كلباسى در كتاب انيس الليل نقل كرده ‏اند در زمان مالك دينار جوانى از زمره اهل معصيت و طغيان از دنيا رفت.
 
مردم به خاطر آلودگى او جنازه‏اش را تجهيز نكردند، بلكه در مكان پستى و محلّ پر از زباله‏اى انداختند و رفتند.
 
شبانه در عالم رؤيا از جانب حق تعالى به مالك دينار گفتند: بدن بنده ما را بردار
و پس از غسل و كفن در گورستان صالحان و پاكان دفن كن. عرضه داشت او از
 
گروه فاسقان و بدكاران است، چگونه و با چه وسيله مقرّب درگاه احديّت شد؟
 
جواب آمد در وقت جان دادن با چشم گريان گفت
 
يا مَنْ لَهُ الدُّنيا وَ الآخِرَةُ إرْحَمْ مَن لَيْسَ لَهُ الدُّنيا وَ الآخرَةُ. اى كه دنيا و آخرت از اوست رحم كن به كسى كه نه دنيا دارد نه آخرت.
مالك كدام دردمند به درگاه ما آمد كه دردش را درمان نكرديم؟ و
 
كدام حاجتمند به پيشگاه ما ناليد كه حاجتش را برنياورديم؟ البته از این توفیقات کمتر کسی گیرش میاد ولی نباید ناامیدم شد و گفت ک دیگه دارم تو بستر جان میدم و دیره برا توبه
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
 
روز #28
 
✨حالا دوستان یه جا هست ک توبه انسان دیگه پذیرفته نیست با هر کیفیتی ک باشه وقتی بعد از بارها انذار وقت کیفر گناه  شد دیگه اون توبه ارزش نداره. 
آنگاه که کیفر رسیده باشد، و در حقیقت حالتی که انسان در این وقت به خود می گیرد صورت توبه دارد ولی حقیقت توبه ندارد. 
در سوره مبارکه مؤمن آیه 84 و 85 درباره بعضی از اقوام گذشته که دچار عقوبت الهی شدند می فرماید که
 
✨همین که عقوبت سخت ما را دیدند اظهار داشتند که به خدای یگانه ایمان آورده ایم و تمام آن چیزهایی را که شریک خداوند ساخته بودیم به دور ریختیم. ولی این چنین توبه و ایمانی که بعد از مشاهده عقوبت سخت پیدا شود هرگز به حال آنها سود نخواهد بخشید. این سنتی است از خداوند که همیشه بوده است
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
 
💥🙏مطلب اخر ناامیدی ‎:)‎
 
نباید ناامیدی از رحمت خدا هیچ جایی تو اعتقادات یک مسلمان داشته باشه اون هم با توجه به ایه ۵۳ سوره زمر که امیدبخش ترین آیه قرآن کریم است. 🌺🌸
خدا در آیه ۵۳ سوره مبارکه زمر می فرماید:
 
🌺قُلْ یَعِبَادِى الَّذِینَ أَسرَفُوا عَلى أَنفُسِهِمْ لا تَقْنَطوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ  یَغْفِرُ الذُّنُوب جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ 
🌸بگو : اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید ! از رحمت  خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى آمرزد .  حضرت علی (ع) می فرمایند : در تمام قرآن آیه اى وسیعتر از این آیه نیست . دقت در نکات زیر بسیار جالب است . 
1 - تعبیر به یا عبادى ( اى بندگان من ! ) آغازگر لطفى است از ناحیه پروردگار . 
2 - تعبیر به اسراف به جاى ظلم و گناه و جنایت نیز لطف دیگرى است . 
3 - تعبیر به على انفسهم که نشان مى دهد گناهان آدمى همه به خود او باز مى گردد نشانه دیگرى از محبت پروردگار است همانگونه که یک پدر دلسوز به فرزند خویش مى گوید اینهمه بر خود ستم مکن ! 
4 - تعبیر به لا تقنطوا ( مایوس نشوید ) با توجه به اینکه قنوط در اصل به معنى مایوس شدن از خیر است به تنهائى دلیل بر این است که گنهکاران نباید از لطف الهى نومید گردند . 
5 - تعبیر من رحمة الله بعد از جمله لا تقنطوا تاکید بیشترى بر این خیر و محبت مى باشد . 
6 - هنگامى که به جمله ان الله یغفر الذنوب مى رسیم که با حرف تاکید آغاز شده و کلمه الذنوب ( جمع با الف و لام ) همه گناهان را بدون استثنا در بر مى گیرد سخن اوج مى گیرد و دریاى رحمت مواج مى شود . 
7 - هنگامى که جمیعا به عنوان تاکید دیگرى بر آن افزوده مى شود امیدوارى به آخرین مرحله مى رسد . 
8 و 9 - توصیف خداوند به غفور و رحیم که دو وصف از اوصاف امید بخش پروردگار است در پایان آیه جائى براى کمترین یاس و نومیدى باقى نمى گذارد . 
با این اوصاف آیا باز هم جایی برای نا امیدی باقیست !!! ان شاالله بتونیم حر امام زمانمان باشیم و امثال من شیعه ای که مثل حر راه رو برای امام زمانمون بستیم مثل حر امیدوارانه توبه کنیم و برگردیم.
🌺🌸🌺🌸🌺🌸
👆کل مطلب ناامیدی در این حدیث👆



درباره : دوره های خودسازی و ترک گناه , ترک نا امیدی ,
بازدید : 1265 | تاریخ : پنجشنبه 24 اسفند 1396 زمان : | نویسنده : پرواز | نظرات (0)
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]


آپارات
    آپارات پرواز
    ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ
نویسندگان
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
Alexa
خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

لینک دوستان
پیوندهای روزانه
کدهای اختصاصی

پرواز

صفحات
پشتیبانی