عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() شهدا را یاد کنیم با یک صلوات |
436 | 26841 | zeinab76 |
![]() *··▪▪••●●::حضورت را با یک صلوات پربرکت اعلام کن::●●••▪▪··* |
387 | 19724 | zeinab76 |
![]() گپ و گفتگوهای خودمونی اعضا در سال 1393 |
1336 | 24930 | dokhtarchadori |
![]() بله یا نه!(سرگــــرمی)!!! |
9795 | 112358 | zahed |
![]() صحنه قیامت |
1 | 1634 | yasebehashti |
![]() انتقام سخت |
0 | 1147 | dokhtarchadori |
![]() ترور سردار سلیمانی |
0 | 1106 | dokhtarchadori |
![]() بچه های پرواز با هم دعای سلامتیو میخونیم... |
300 | 28547 | montazer |
![]() هجرت به مکه |
0 | 1372 | yasebehashti |
![]() دورنماى مسیحیّت |
8 | 2475 | ratin97 |
آیا امام حسین علیهالسلام و معاویه خویشاوند بودند و ابوسفیان نیز پسر عبدالمطلب بوده است؟
بالاخره اگر نسلها و سلاله را به گذشته ادامه دهند، بسیاری با بسیاری دیگر قوم خویش میشوند، خُب که چه؟ چه چیزی را تغییر میدهد. اگر خویشاوند نزدیک باشند چه میشود؟ مگر ابوجهل پسر عموی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله نبود و مگر همسر و پسر حضرت لوط نبی علیهالسلام، منحرف و دشمن وی نگردیدند؟! اگر اصلاً برادر باشند چه میشود؟ مگر قابیل، برادرش هابیل را نکشت؟
یکی از دستورات انگلیس به جاسوسش در بلاد اسلامی «همفر» این بود که سعی کن با عوامل و اسباب و طرق گوناگون، در تاریخ اسلام ایجاد تشکیک کنی. مثلاً بگو این محمدی (ص) که در مدینه دفن شده، همان رسول خدا نیست، بلکه یکی از اصحاب است و او در مصر یا مشهد است و این امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام، یک علی پسر رضایی بوده که شیعیان آن حضرت بوده است و ... . این سیاست کثیف هم اکنون با شدت بیشتری ادامه دارد و البته سعی دارند زاویهی نگاه مسلمانان به حقیقت اسلام را از عقلانیت، به مسائلی چون: قومیت، ازدواج، نامگذاری و ... تغییر دهند.
الف - نسب حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و ابوسفیان ملعون کاملاً مشخص است. حضرت خاتم الانبیا، محمد مصطفی صل الله علیه و آله، فرزند عبدالله، فرزند عبدالمطلب، فرزند هاشم، فرزند عبد مناف، فرزند قصی، فرزند کلاب، فرزند مرّه، فرزند کعب، فرزند لؤیّ، فرزند غالب، فرزند، فِهر، فرزند مالک، فرزند نضر، فرزند کنانه، فرزند خزیمه، فرزند مدرکه، فرزند الیاس، فرزند مضر، فرزند نزار، فرزند معدّ که نیز فرزند عدنان بود میباشد.
ب – ابوسفیان را نیز که نام اصلیاش صَخر است، فرزند حرب، فرزند امیه، فرزند عبدالشمس و فرزند عبد مناف خواندهاند.
پس پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، در جدّ چهارم، با ابوسفیان ملعون خویشاوندی دارد که از عبد مناف به بعد، دو تیره میشوند:
یک - عبدمناف – هاشم – عبدالمطلب – عبدالله – حضرت محمد صلوات الله علیه و آله.
دو - عبدمناف – عبدالشمس – امیه – حرب – صخر (ابوسفیان).
بنا بر مستندات تاریخی: هاشم با عبد شمس دوقلو بوده و در هنگام تولد، انگشت هاشم به پیشانی برادرش عبدشمس چسبیده بود. موقع جدا کردن خون زیادی جاری شد و این پیش آمد سبب شد که مردم آن را به فال بد گیرند. و گفتند میان آنها خون خواهد بود. (فروغ ابدیت،ج1،ص 114 به نقل از تاریخ طبری/ ترجمه تاریخ طبری، پاینده، ج3،ص 804)
پس، پایین آوردن مرتبه نسل از عبد مناف به عبدالمطلب، برای این که به زور تحریف هم که شده معاویه را پسر عمومی بلافصل امام حسین علیهالسلام بخوانند، از همان سیاستهای «همفر»ی است، هر چند که پسر عمو یا پسر خالهی تنی هم باشند، هیچ چیزی تغییر نمیکند.
ج – البته در این که معاویه واقعاً فرزند ابوسفیان باشد، جای تردید است. نسبشناسان معروفی مانند اصمعی و کلبی گفتهاند پدر معاویه باید یکی از این چهار تن باشند: عمار بن ولید - مسافر بن عمرو - ابوسفیان و یا شخصی به نام عباس.
به گفته آنان: «عمار مسافر» و شخصی به نام «عباس» از یاران بزم ابوسفیان بودند و هند در مجالس آنان شرکت میکرد. بیشتر مردم مکه، «مسافر» را پدر معاویه میدانستند. زمانی که هند باردار شد، مسافر از ترس رسوایی به حیره گریخت و هنگامی که خبر ازدواج ابوسفیان و هند را شنید، در گذشت. در هر حال چون هند به هنگام تولد معاویه، همسر ابوسفیان بود، نسب معاویه را به ابوسفیان نسبت دادند.
د – فرض میکنیم که همین نسبت درست باشد. یزید پسر این معاویه است که اگر پدرش ابوسفیان باشد، در جدّ پنجم، با امام حسین علیه السلام نسبت پیدا میکند.
حال این نسبیت و خویشاوندی چه حقیقتی را تأیید یا تکذیب میکند و کدام حق را باطل یا کدام باطل را حق مینماید؟!