عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() شهدا را یاد کنیم با یک صلوات |
436 | 26841 | zeinab76 |
![]() *··▪▪••●●::حضورت را با یک صلوات پربرکت اعلام کن::●●••▪▪··* |
387 | 19723 | zeinab76 |
![]() گپ و گفتگوهای خودمونی اعضا در سال 1393 |
1336 | 24930 | dokhtarchadori |
![]() بله یا نه!(سرگــــرمی)!!! |
9795 | 112357 | zahed |
![]() صحنه قیامت |
1 | 1632 | yasebehashti |
![]() انتقام سخت |
0 | 1147 | dokhtarchadori |
![]() ترور سردار سلیمانی |
0 | 1105 | dokhtarchadori |
![]() بچه های پرواز با هم دعای سلامتیو میخونیم... |
300 | 28545 | montazer |
![]() هجرت به مکه |
0 | 1372 | yasebehashti |
![]() دورنماى مسیحیّت |
8 | 2475 | ratin97 |
آیا درست است که روز عاشورا امام حسین(ع) دختر نه سالشون را به عقد حضرت قاسم(ع) در اوردند؟
پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند: «اگر حدیثی از قول من به شما نقل شد که با قرآن کریم و عقل مطابقت نداشت، آن را به سینه دیوار بزنید و نپذیرید»، حال مسئله دامادی حضرت قاسم علیهالسلام و اهتمام حسین علیهالسلام بدان، آن هم در چنین روز و شرایطی از همین موارد است. آیا خود ما باشیم، چنین خواهیم کرد؟!
تصور کنید [العیاذ بالله]، در شرایط کربلا و بهبهی تاسوعا یا عاشورا، که از سویی تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفته است – از سوی دیگر اهل بیت در محاصره هستند – از سویی دیگر تشنگی امان همه از مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکان را بریده است و در نهایت همه منتظر فاجعهای بزرگ و قتل عام هستند، یک دفعه امام حسین علیهالسلام بفرماید: مراسم عقد و عروسی و حجله برپا کنید، تا هم قاسم داماد نشده شهید نشود و هم من دامادی او را ندیده از دنیا نروم؟!
بیتردید این تحریفات و دروغها همینطوری و از روی احساسات و نیز غفلت به واقعهی عاشورا اضافه نشده است، بلکه هدفدار بوده است و امروزه نیز ترویج آن کاملاً هدفدار است، هر چند عدهای عوام، از روی خرافه و جهالت، عامل این ترویج باشند.
بدیهی است که با قبول این دروغ بزرگ، نگاه به امام حسین علیهالسلام و نهضت جاودانهاش تغییر مییابد و نگاه به حضرت قاسم علیهالسلام، از نوجوانی که آن قدر معرفت، ایمان، اخلاص دارد و آن قدر ولایت پذیر است که مرگ در این راه را «احلی من العسل – گواراتر از عسل» میداند، با نگاه به «قاسم داماد» که در وجد عقد و عروسی است، آن هم شب شهادت یا روز آن، بسیار متفاوت و حتی متضاد میگردد.
دشمنان چون نتوانستند این عشق و شور عاشقانه و نیز بیدار کننده و حرکت بخش شیعیان، که برای آنان دردسرساز بوده و هست را کنترل و خاموش کنند، سعی کردند تا با تحریفات خود نگاه را تغییر دهند. نگاهی که در آن نه تنها «معرفت و عشق» شورآفرین، بیدار کننده، جهت بخش و حرکت دهنده نیست، بلکه کاملاً تخدیر کننده است.
سعی دارند همه وقایع را از قیام برای «امر به معروف و نهی از منکر» و شعار قرار دادن «هیهات من الذّلة»، و مقابله با ظلم و بیداد و ستم و استکبار و کفر، به یک رومان، تراژدی و در نهایت فیلم هندی مبدل کنند!
به اغلب فیلمها و سریالهای ایرانی و هندی و ترکیهای (جهان اسلام) که نگاه کنید، متوجه توطئه میشوید که سوژه اصلاً مهم نیست، بلکه محور داستان عشق و عاشقی و هوس زن و مرد نسبت به یک دیگر است.
به ما میگویند که اهل بیت علیهمالسلام و نیز کربلاییان را الگوی خود قرار دهید. خُب حالا سؤال میکنیم که اگر پدری، یا عمویی که جای پدر است و نوجوانی دارد، در چنین موقعیتی قرار گرفت، به چه باید بیاندیشد و چه باید بکند؟! در اندیشه دامادی و زن دادن نوجوانش، آن هم در وسط جبهه، در حال محاصره، تشنگی و چند ساعت مانده به مرگ و شهادت بیافتد؟!
تردید نکنید که «قاسم داماد» - شهید فهمیده و نوجوانان مؤمن و مجاهد و ظلم ستیز و بصیر و از جان گذشته در راه اسلام و مسلمین بار نمیآورد، بلکه این کار و اثر ایمان و ولایتپذیری و شهادت طلبی «قاسم بن الحسن علیهالسلام» است که نوجوانان و جوانان را در ایمانشان محکم و استوار میسازد.
وقتی در مراسم بزرگداشت کربلا، عاشورا و یاد و خاطرهی نوجوان برجستهای چون «قاسم بن الحسن علیهالسلام»، به جای تبیین جریانات انحرافی، معرفی اسلام یزیدی و امریکایی، تشریح علل و عوامل تخدیر و انحراف مسلمین، معرفی سردارانی چون ایشان و نیز ذکر مصیبت، سفرهی عقد بگسترانند، حجلهی نمادین بیارایند، شیرینی و گل و نقل و نبات پخش کنند، برای عزادار بیچاره چه میماند و به کدام سو کشیده میشود؟!
شهید مطهری (تحریفهای عاشورا):
«... از این بالاتر میگوید در همان گرما گرم روز عاشورا که می دانید مجال نماز خواندن هم نبود امام نماز خوف خواند و با عجله هم خواند. حتی دو نفر از اصحاب آمدند و خودشان را سپر قرار دادند و تا امام این دو رکعت نماز را خواندند، این دو نفر در اثر تیرهای پیاپی که میآمد از پا در آمدند. پس مجالی برای نماز خواندن به اینها نمیدادند. ولی گفتهاند در همان وقت امام فرمود حجله عروسی راه بیندازید من میخواهم عروسی قاسم را با یکی از دخترهایم در اینجا لااقل شبیه آن هم که شده ببینم. من آرزو دارم، آرزو را که نمی شود به گور برد!
شما را به خدا ببینید حرفهایی را گاهی وقتها از یک افراد خیلی سطح پایین میشنویم که میگویند من آرزو دارم مثلاً عروسی پسرم را ببینم، آرزو دارم عروسی دخترم را ببینم، به فردی چون حسین بن علی نسبت میدهند آن هم در گرما گرم زد و خورد که مجال نماز خواندن هم نیست!! و میگویند حضرت فرمود من در همین جا میخواهم دخترم را برای پسر برادرم عقد بکنم و یک شکل از عروسی هم که شده است من در اینجا راه بیاندازم! یکی از چیزهایی که از تعزیه خوانیهای قدیم ما هرگز جدا نمیشد، عروسی قاسم نو کدخدا؛ یعنی نو داماد بود، در صورتی که این در هیچ کتابی از کتابهای تاریخی معتبر وجود ندارد. ...»
این نظر توسط a1111hp در تاریخ 10 سال پیش و 21:58 دقیقه ارسال شده است | |||
|
این مطلب شما کاملا اشتباه است. اولا شما نباید به هیچ عنوان کارهای حضرت را با خودتان مقایسه کنید و ثانیا عروسی ای به آن صورت نبوده در حد عقد بوده چنانکه در مدینة المعاجز نقل نشده اگر خواستید در اختیارتان قرار می دهم و این خیمه ای هم که نصب شده به عنوان خیمه ی حضرت قاسم به همین جهت است. لطفا در حواب ها دقت فرمایید امام حسین شاهد هستند از آن بزرگوار بترسید! پاسخ : فقط حرف ما که نیس بزرگواران دیگه ای گفتن
این موضوع برای اولین بار در کتاب «روضة الشهدا» عنوان شده، کتابی که 9 قرن پس از واقعه عاشورا نوشته شده و اکثر روایاتآن از کتابهای غیر قابل اعتماد اخذ شده و برخی نیز اصولاً سندیت ندارد و صرفاً داستانسرایی مؤلف است. علامه مجلسی میگوید: نقل ماجرای عروسی قاسم به مدارک معتبر متکی نبوده است، منشأ این حکایت دو کتاب است یکی «منتخب المراثی» که بهترین تألیفات به زبان عربی هست و نویسنده آن شیخ فخرالدین طریحی صاحب «مجمع البحرین» است و دیگری «روضةالشهدا» نوشته ملاحسین کاشفی صاحب انوار سهیلی است، این کتاب اولین مَقتلی است که به فارسی نوشته شده است و فاقد اعتبار لازم است در این باره روایت میکنند که وقتی امام حسین(ع) مسیر مدینه تا کربلا را طی میکرد، حسن بن حسن از عموی خویش، امام حسین(ع)، یکی از دو دختر او را خواستگاری کرد. امام حسین(ع) فرمود: هر یک را که بیشتر دوست داری اختیار کن، حسن خجالت کشید و جوابی نداد، امام حسین(ع) فرمود: من برای تو فاطمه را اختیار کردم که به مادرم دختر رسول خدا، شبیهتر است. به این ترتیب وجود فاطمه نو عروس در کربلا امری مسلم است. اگر فرض کنیم ازدواج قاسم درست باشد، باید گفت: امام حسین(ع) دو دختر به نام فاطمه داشتند که یکی را به حسن تزویج کرده و دیگری را برای قاسم عقد نمودهاند، یا این که بگوییم: دختری که به عقد قاسم درآمده، نامش فاطمه نبود و نقل تاریخ در این مورد اشتباه است و اگر این داستان را صحیح ندانیم، باید بگوییم راویان نام حسن را از روی اشتباه، قاسم نقل کرده اند. محدث قمی در منتهیالآمال و نفس المهموم، دامادی قاسم را رد میکند و میگوید: نویسندگان، نام حسن را با قاسم اشتباه کردهاند. استاد شهید مرتضی مطهری نیز عروسی قاسم را مردود میداند و مستند میکند به این که در هیچ کتاب معتبری وجود ندارد و حاجی نوری هم بر این باور است که ملاحسین کاشفی، اولین کسی است که این مطلب را در کتاب روضة الشهدا آورده و اصل قضیه صد در صد دروغ است. خب مدارک شما چیه اگه میشه در اختیارمون بذارید |