عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() *··▪▪••●●::حضورت را با یک صلوات پربرکت اعلام کن::●●••▪▪··* |
386 | 13794 | dokhtarchadori |
![]() گپ و گفتگوهای خودمونی اعضا در سال 1393 |
1336 | 18962 | dokhtarchadori |
![]() شهدا را یاد کنیم با یک صلوات |
435 | 20044 | zahed |
![]() بله یا نه!(سرگــــرمی)!!! |
9795 | 104890 | zahed |
![]() صحنه قیامت |
1 | 887 | yasebehashti |
![]() انتقام سخت |
0 | 445 | dokhtarchadori |
![]() ترور سردار سلیمانی |
0 | 418 | dokhtarchadori |
![]() بچه های پرواز با هم دعای سلامتیو میخونیم... |
300 | 22322 | montazer |
![]() هجرت به مکه |
0 | 691 | yasebehashti |
![]() دورنماى مسیحیّت |
8 | 1486 | ratin97 |
امام راحل براي ملّت و ملّتگرايي مفهومي گسترده بيان كرده كه با مفاهيم طرح شده در رويكردهاي ديگر تفاوت ماهوي دارد. ايشان در مسير ملّتگرايي، قلمرو عقيدتي و نظام ارزشي نشأت گرفته از جهانبيني توحيدي را محور قرار داده و ملّت اسلامي را با محوريت انگيزة الهي ميپذيرد. در فرضية امام، همگرايي ملّت و دولت با اصل تلازم خدامحوري و مردمداري عجين شده و تفكر جديدي در مديريت و رفتار به وجود ميآورد. اين رويكرد، سبك مديريت بر قلوب است. در نظر رهبر فقيد انقلاب براي دستيابي به اين نوع از مديريت لازم است كه مديران و حاكمان خود را خدمتگزار و وامدار ملّت فرض كرده و مراقب باشند كه در سازمانهاي آنان:
تلاوت تحدیر (یک جز در نیم ساعت) کل قرآن با صدای استاد معتز آقایی که انصافا تحدیر فوق العاده زیبا و بسیار منسجم است.
التماس دعا
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
پیشنهاد میکنم این فایل دانلود کنید
http://unesdoc.unesco.org/images/0024/002472/247234e.pdf
از خود سایت یونسکو هست unesco.org
این اصل سند 2030 نیست اصل سند یه سری کلیات هست که دوستان اصلاح طلب در کانال ها ترجمه شده ی این فایل رو ارسال کردن و جز یه سری کلیات چیزی نیست اما این سند اهداف اموزشش رو به صورت جزیی تر بیان میکنه و قابل دریافت از سایت یونسکو هست.
با عنوان زیر
Education for
Sustainable Development Goals
Learning Objectives
آموزش برای
اهداف توسعه پایدار
اهداف آموزشی
توش اهداف آموزش یونسکو رو گفته برا اموزش 2030
البته دولت همونطور ک مستحضرید گفته مطابق با فرهنگ خودش اجراییش میکنه ک البته در مقام عمل باید دید چی میشه و اینکه ما وقتی خودمون سند بالادستی آموزش داریم چه نیازی به سند آموزش 2030 هست ؟! چرا به جای این دنبال محقق شدن اون سند نباشیم؟
چند خط رو ترجمه کردیم میذاریم ببینید خودتون اگرم باور نمیکنید میتونید متن رو از همون لینک ک گذاشتیم دانلود کنید لینکش هم ک مشخصه سایت رسمی یونسکو هست .
میتونید تو PDF سرچ بزنید و کلمات پایین رو توش پیدا کنید و ببنید ک دروغ نیست :) البته متاسفانه
The learner knows relevant prevention strategies to foster positive physical and mental health and well-being, including sexual and reproductive health and information as well as early warning and risk reduction.
🔴 سلامت جنسی و باروری و ......به عنوان هشدار دهنده و کاهش خطر
The learner is able to communicate about issues of health, including sexual and
reproductive health, and well-being, especially to argue in favour of prevention
strategies to promote health and well-being.
🔴یادگیرنده میتونه ارتباط برقرار کنه با موضوع سلامت، شامل روابط جنسی و بهداشت باروری ... واسه پیشگیری ....
Direct strategies to promote health and well-being, e.g. vaccines, healthy food, physical activity, mental health, medical consultation, education, sexual and reproductive health education including education
about pregnancy avoidance and safer sex
استراتژی های مستقیم جهت ارتقاء سطح سلامت و رفاه، به عنوان مثال، واکسن، غذای سالم، فعالیت جسمی، سلامت روان، مشاوره پزشکی، تحصیل، آموزش سلامت جنسی و باروری از جمله آموزش در مورد اجتناب از بارداری و رابطه جنسی امن تر❗️
Sexual and reproductive health education including family planning
آموزش بهداشت جنسی و باروری شامل تنظیم خانواده
Watch videos that show health promoting behaviours (e.g. using a condom for safer sex, saying “No” to
drug offers…)
🔴تماشای ویدئوهایی ک رفتارهای ارتقاء دهنده سلامت را نشان می دهند( به عنوان مثال استفاده از کاندوم برای رابطه جنسی امن تر، نه گفتن به
پیشنهادات دارو ..)
در پایان بگم اینکه دوستان میخوان بگن این سند هیچ چیز نگران کننده نداره غلطه و همونطور ک در اهداف آموزشش هم آمده مطابق فرهنگ غربه وگرنه در جامعه ما ک زنا حرام است رابطه جنسی امن تر معنی نداره که به دانش آموزان حتی در سطح دبیرستان آموزش داده بشه و این صحبت ها که میفرمایند منظور از آموزش جنسی آمده در این سند صرفا یادگیری اعضای بدن هست و یا انکه کسی نباید اعضای خصوصیشو نشون بده و این صحبت ها نیست و فراتر هست و مطابق فرهنگ غربه و نه ما!!!!
البته همونطور که گفتم دولت مقرر کرده ک اون بخش هایی که مغایر با فرهنگ ماست اجرا نکنه ولی تطهیر کل این سند که از سوی بعضی افراد انجام شده هم کار غلطیه .
🔵چرا نام علی (ع) در قرآن صراحتا برده نشده است؟
اگر در قرآن نامي از بيشتر پيامبران برده نشده است - تنها 26 تن نام برده شده اند - دليل آن نيست که آنان پيامبر يا رسول نبوده اند ، زيرا قرآن خود ميفرمايد:
« وَ لَقَدْ أرْسَلْنا رُسُلاً مِنْ قَبْلِکَ مَنْهُمْ مَنْ قَصَصْنا عَلَيْکَ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَمْ نَقْصُصْ عَلَيْکَ ... ؛
پيش از تو رسولاني فرستاديم که سرگذشت گروهي را براي تو ذکر کرديم و سرگذشت گروهي را ناگفته گذاشتيم .»( غافر، آيه 78)
آيه مباهله : « قُلْ تَعالَوا نَدْعُ أَبْنأَنا وَ أبْنأَکُمْ وَ أنْفُسَنا وَ أنْفُسَکُمْ
اي رسول بگو بياييد بخوانيم فرزندانمان را و فرزندانتان را و جانمان را و جانتان را... در اين آيه از علي به عنوان جان رسول خدا ياد شده است .»(آل عمران ، 61 )
ولىّ شما ، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده اند : همان كسانى كه نماز برپا مى دارند و در حال ركوع زكات مى دهند .
به صراحت خود اهل سنت مراد آیه امام علی (ع) است و موارد بسیار دیگری ...
کساني که به وجود نازنين اهل بيت رحم نکردند صد در صد اگر نام علي عليه السلام در قرآن ذکر مي شد با تمام قوا عليه قرآن قيام مي کردند و آن را تحريف مي کردند .
همانطور که با احاديث رسول الله بدليل ذکر مناقب علي عليه السلام جنگيدند و خواندن احاديث رسول الله را ممنوع کردند ؛ چرا که اکثر احاديث رسول خدا صلي الله عليه و آله در مدح و فضل مولا علي عليه السلام بود .
امروزه اهل سنت خودداري مي کنند از گفتن کلمه (علي) در جمله «صدق الله العلي العظيم» و مي گويند:"صدق الله العظيم" مگر «العلي العظيم» نام خدا نيست؟
«لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ» (شوري-آيه 4)
آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است از آن او است، و او بلند مرتبه و بزرگ است.»
فکر می کنید اگر نام حضرت در قرآن برده میشد تحریف نمیشد ؟
موارد متعددي مشاهده شده است که خلفاي سه گانه بر خلاف صريح قرآن عمل کردند . اينک نمونه هايي از آن را برمي شماريم:
1) خليفه اول با آوردن حديثي که تنها خود شاهد صدور آن از پيامبر اکرم (ص) بود ، بر خلاف آيات شريفه "
وَوَرِثَ سُلَيْمَانُ دَاوُودَ " (نمل/16)
و " فَهَبْ لِي مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا ، يَرِثُنِي وَيَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِيًّا " (مريم/5 - 6)
ارث بردن از پيامبران را انکار و فدک را از حضرت فاطمه (سلام الله عليها) پس گرفت.
2) آيه ي "فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ"فَريضة ( نساء ، 24)
صريحاً در مورد متعة النساء است و اما خليفه دوم آن حکم را ممنوع اعلام کرد.
3) خليفه دوم آيه ي " فَمَن تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ "(بقره ، 192)
را منسوخ اعلام کرد و دستور داد تا بدان عمل ننمايند.
5) قرآن کريم در باره ي پيامبر(ص) مي فرمايد : " وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى ، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى ،عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى" (نجم3)
ولي وقتي پيامبر(ص) قلم و دوات براي نوشتن خواست تا بدان وسيله جلوي ضلالت امت را بگيرد، گفتند: اين مرد هذيان مي گويد، در حاليکه اين خلاف صريح قرآن است .
نتيجه اينکه آمدن اسم امام در قرآن نه تنها به نفع امامت نبود، بلکه به مراتب خطرناکتر از عدم نام بردن او بود و اين احتمال خيلي قوي است که بگوئيم حتي اساس دين هم در خطر قرار مي گرفت ؛ زيرا همانطوري که ملاحظه شد عمل کردن بر خلاف قرآن امري معمولي و عادي بوده و چندان حساسيتي را در بين مسلمين ايجاد نمي کرده است .
شايد يکي ديگر از حکمت هاي عدم تصريح نام امام علي عليه السلام در قرآن و واگذاشتن تبيين آيات در اين زمينه به عهده پيامبر صلي الله عليه و آله آزمون امت بوده که در سرنوشت نسل ها اثري مستقيم دارد .
آزمايش انسان ها يک سنت الهي بشمار مي رود و در تمام ادوار تاريخ ، نمونه هايي از آن را به وضوح مي بينيم؛ مثلاً امتحان کردن يهوديان در داستان يوم السبت يا امتحان کردن فرشتگان با خلقت حضرت آدم و جريان سجده کردن و… بالأخره امت اسلامي هم مورد آزمايش قرارگرفتند.
وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِنًا عَلَيْهِ «فَاحْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ عَمَّا جَاءكَ مِنَ الْحَقِّ لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَـكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَآ آتَاكُم فَاسْتَبِقُوا الخَيْرَاتِ إِلَى الله مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ»
و اين كتاب را به حق بر تو نازل كرديم، در حالى كه كتب پيشين را تصديق مىكند و حافظ و نگاهبان آنها است، بنابراين بر طبق احكامى كه خدا نازل كرده در ميان آنها حكم كن، و از هوا و هوسهاى آنها پيروى مكن، و از احكام الهى روى مگردان، ما براى هر كدام از شما آئين و طريقه روشنى قرار داديم و اگر خدا مىخواست، همه شما را امت واحدى قرار مىداد ولى خدا مىخواهد شما را در آنچه به شما بخشيده بيازمايد بنابراين بكوشيد و در نيكيها به يكديگر سبقت جوئيد، بازگشت همه شما به سوى خدا است و از آنچه در آن اختلاف كردهايد به شما خبر خواهد داد!»مائده-آيه 48
اگر خدا مردم را آزمايش نمي کرد نه ثواب وجود داشت نه عقاب و هيچ کس براي نيک بودن و هيچکس براي بد نبودن تلاش نمي کرد.در کل نيکي و بدي معنائي نداشت.و در اين صورت جهان چيز بيهوده اي بود و خداوند پاک و منزه است که کار بيهوده بنمايد.
شايد هم اين مسئله رحمتي از جانب حضرت حق براي مسلمين بود.کساني که خود به چشم ديدند که در روز غدير چه اتفاقي افتاد و در کتابهاي ايشان است که پيامبر (ص) به علي (ع) فرموده:تو نسبت به من به منزله ي هاروني نسبت به موسي-اگر آيه اي هم به نام مستقيم علي (ع) اشاره مي کرد و نازل مي شد ايمان نمي آوردند
همانطورکه خداوند مي فرمايد:
«وَأَقْسَمُواْ بِاللّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَئِن جَاءتْهُمْ آيَةٌ لَّيُؤْمِنُنَّ بِهَا قُلْ إِنَّمَا الآيَاتُ عِندَ اللّهِ وَمَا يُشْعِرُكُمْ أَنَّهَا إِذَا جَاءتْ لاَ يُؤْمِنُونَ »
با نهايت اصرار سوگند به خدا ياد كردند كه اگر نشانهاى براى آنها بيايد حتما به آن ايمان مىآورند بگو معجزات از ناحيه خدا است (و در اختيار من نيست كه به ميل شما معجزه بياورم) و شما نمىدانيد كه آنها پس از آمدن معجزات (باز) ايمان نمىآورند!.(انعام-آيه 109)
و اگر چيزي مي آمد و حجت بر مردم تمام مي شد و کسي که مخالفت مي کرد ديگر ناباوران لجوج امان پيدا نمي کردند!وخدا خواسته با اين مهلت دادن به اينها حجت را برايشان تمام کند.که بعداً نگويند مهلت نداشتيم تا بينديشيم.و راه درست را از غلط تشخيص دهيم.و اين از لطف پروردگار نسبت به بندگانش است.
«وَقَالُواْ لَوْلا أُنزِلَ عَلَيْهِ مَلَكٌ وَلَوْ أَنزَلْنَا مَلَكًا لَّقُضِيَ الأمْرُ ثُمَّ لاَ يُنظَرُونَ »
گفتند چرا فرشته اى بر او نازل نشده (تا او را در دعوت مردم به سوى خدا همراهى كند) ولى اگر فرشته اى بفرستيم (و موضوع جنبه حسى و شهود پيدا كند) كار تمام مىشود (و اگر مخالفت كنند) ديگر به آنها مهلت داده نخواهد شد (و همگى هلاك مىگردند).»انعام-آيه 8
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=500
پ ن : ضمناً شرایطی ک در آن حضرت امامت امام علی (ع) رو به مردم رسوندن هم نشون میده که انقدر راحت هم نمیشده حرف از جانشین بعد از(ص) زد چنانچه آیه میگه :
اى پيامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است كاملا (به مردم ) برسان و اگر نكنى ، رسالت او را انجام نداده اى و خداوند تو را از (خطرات احتمالى ) مردم نگاه ميدارد، و خداوند جمعيت كافران (لجوج ) را هدايت نميكند.
خداوند تو را از مردم نگاه میدارد نکته ی خیلی مهمیه که شرایط اون دوره رو نشون میده
امام صادق عليه السلام به مرد (سراج) (زين ساز) كه خدمتگزارش بود فرمود: بعضى از مسلمين داراى يك سهم از ايمان و بعضى داراى دو سهم و بعضى سه و بعضى هفت سهم هستند سزاوار نيست بر شخصى كه يك سهم از ايمان را داراست بار كنند و وادار كنند آنچه آن كس دو سهم از ايمان را دارد؛ و آنكه دو سهم ايمان دارد سه سهم بر او بار كنند؟
فرمود: برايت مثالى بزنم، مردى بود كه همسايه اى نصرانى داشت و او را به اسلام دعوت نمود او اجابت كرد و مسلمان شد.
چون سحر شد درب خانه اش آمد و در زد، گفت: كيستى؟
گفت: من فلانى هستم، وضو بگير و لباس بپوش برويم براى نماز پس تازه مسلمان وضو گرفت و لباس پوشيد و براى نماز حاضر گشت هر دو نماز بسيار خواندند، پس از آن نماز صبح خواندند و صبر كردند تا صبح روشن شد. (نصرانى) خواست منزل برود آن مرد به او گفت: كجا مى روى روز كوتاه است و الان ظهر است نماز ظهر بخوانيم.
پس نشست تا نماز ظهر را خواند، خواست برود گفت
نماز عصر نزديك است صبر كرد و نماز عصر را خواند،
خواست برود گفت: نماز مغرب را هم بخوان و اين وقتش كوتاه است، پس او را نگه داشت و نماز مغرب را نيز خواند،
باز خواست برود گفت: يك نماز ديگر باقى مانده، صبر كن نماز عشا را بخوانيم، پس نماز را خواندند و از يكديگر جدا شدند.
چون سحر شد (مسلمان نا وارد) درب نصرانى تازه مسلمان را كوبيد.
گفت: كيستى؟ خود را معرفى كرد و
گفت: وضو بگير و لباس بپوش، برويم نماز بگذاريم!
تازه مسلمان گفت:
براى اين دينت شخصى را پيدا كن كه بيكارتر از من باشد؛ من مردى بينوا و داراى عيال و فرزندانم.
پس حضرت صادق عليه السلام فرمود: او را به نصرانيت بازگردانيد و مانند اولش شد (او را در چنين فشارى قرار داد كه از دين محكمى بيرونش آورد)
نمونه معارف 2/479 - اصول كافى باب درجات الايمان ح 2.