🍂آقایی نقل می کرد؛ سال ها قبل در مشهد کاروان سرایی بود و آسیابانی، آسیابان بر گردن اسب خود، 🐎زنگوله ای آویزان کرده بود و خیلی سر و صدا هم داشت. 🙉
به او گفتم چرا این را بسته ای😕 و اعصاب مردم را به هم می ریزد.
ایشان گفت: این را بسته ام که اگر حیوان ایستاد متوجه بشوم
گفتم: اگر ایستاد بود و گردنش را تکان داد و تو از کجا متوجه می شوی که او دارد کار می کند یا گردنش را تکان می دهد؟🤔 گفت: تو را به خدا این پدر سوختگی ها را به این حیوان یاد ندهید.😩
اسب عصاری و آسیاب از صبح تا غروب حرکت می کند و آخر شب که نگاه می کند می بیند که سر جای اولش هست🔁 و فقط دور خود گشته است. 🌀
روزه ای که فقط صرف نخوردن 🍝❌و نیاشامیدن🍺 ❌است و چشم و گوش روزه دار نیستند👀 مثل حرکت همین اسب آسیاب هست و از روزه هیچ بهره ای جز گرسنگی و تشنگی نمی برد و در جا می زند و اول ماه و آخر ماه رمضان هیچ تفاوتی نکرده است
🍀در حدیث آمده است؛ کسانی که جاهل هستند، و روزه حقیقی نمی گیرند و عبادت خالص انجام نمی دهند مثل «حمار الطاحونه» یعنی «الاغ آسیاب» هستند.🐴
امام راحل براي ملّت و ملّتگرايي مفهومي گسترده بيان كرده كه با مفاهيم طرح شده در رويكردهاي ديگر تفاوت ماهوي دارد. ايشان در مسير ملّتگرايي، قلمرو عقيدتي و نظام ارزشي نشأت گرفته از جهانبيني توحيدي را محور قرار داده و ملّت اسلامي را با محوريت انگيزة الهي ميپذيرد. در فرضية امام، همگرايي ملّت و دولت با اصل تلازم خدامحوري و مردمداري عجين شده و تفكر جديدي در مديريت و رفتار به وجود ميآورد. اين رويكرد، سبك مديريت بر قلوب است. در نظر رهبر فقيد انقلاب براي دستيابي به اين نوع از مديريت لازم است كه مديران و حاكمان خود را خدمتگزار و وامدار ملّت فرض كرده و مراقب باشند كه در سازمانهاي آنان:
از ايجاد نارضايتي جلوگيري شود.
به موازين اسلامي عمل گردد.
با مردم سختگيري نشود.
مردم در كارها مشاركت داده شوند.
خاطرنشان ميشود كه رهبر كبير انقلاب در عرصة عمل و خدمت، همگرايي با مردم را تجربه نموده و از شهد شيرين مديريت بر قلوب بهره بردند.
"به درستی كه من مرگ را بجز سعادت نمی دانم و زندگی با ستمكاران را جز محنت و رنج و ملامت و ذلت نمی بینم"
این
جمله را حسین بن علی (ع) وقتی در کربلا مستقر شد فرمود. همین یک خط همه
قصه کربلا را همان ابتدا معلوم می کند. پسر فاطمه(س)، دنیا را با ظالم تحمل
نمی کند تا حدی که حاضر است میان شمشیر ها با لب تشنه به شهادت برسد اما
در این دنیا همراه ظلم و ظالمان نباشد.
کربلا
سال شصت و یک هجری قمری تمام نشد. کربلا قله ی مبارزه ی حق علیه باطل شد.
شد معیاری ابدی برای سنجش اینکه هرکسی در هر دوره تاریخی کدام مسیر را
انتخاب می کند. کربلا میان حق و باطل راه رفتن ندارد. کربلا سازش ندارد.
کربلا امان نامه ندارد. یا باید مقابل حسین باشی یا در کنارش. در کنار حسین
بودن اما تشنگی دارد، شهادت عزیزانت را دارد، غربت و تنهایی میان ظالمان
را دارد. کربلا خون می خواهد، رشادت جنگیدن میان دریای شمشیر می خواهد، صبر
می خواهد، اطاعت می خواهد، جگر می خواهد.
اسلام
حسینی، اسلام جهاد و موضع گیری صریح علیه ظلم است. اسلام تلاش برای ساختن
دنیای بهتر بدون ظلم است. در این مسیر، برخورد با آنکه از طرف مقابل مواجه
می شود ناگزیر است، مگر اینکه طبق قاعده ی "با آنها باشیم، در امان باشیم"
رفتارکنیم.
انقلاب
اسلامی ایران با الگوی قیام حسینی به پا خواسته و راه سومی را برای حیات
برگزیده است یعنی اینکه نه ظلم کنیم نه ظلم بپذیریم و سپس بر این اساس
دشمنی ها ودوستی های جهانی اش را چیده است. هدف جمهوری اسلامی یعنی زمینه
چینی برای برقراری حکومت حق و عدالت اینگونه اقتضا می کند که علیه کشور
هایی که دارای خود برتربینی و نقض حقوق انسان ها و جنگ طلبی مفرط هستند
صراحتا موضع گیری کند. مثال عینی و واضح این دشمنی در دولت ایالات متحده
آمریکا مشاهده می شود. کشوری جنگ طلب، دارای بمب اتمی، ناقض حقوق بشر، با
سابقه ی کشتار های عجیب انسانی... به طور قطع نماد ظلم و ستم.
ملت سالهای سال است که با بالاترین شعور سیاسی، بهترین شعار حماسی قرن را سر داده اند: "مرگ بر آمریکا"
چقدر
واقعا ساده هستند آنهایی که خیال می کنند “مرگ بر آمریکا” یعنی ما خواستار
جنگ ایم و کلا افراطی زاده شدیم و چماق بدست های ضد دیپلماسی هستیم و ازین
صحبتها !
چقدر ساده هستند آنهایی
که خیال می کنند “مرگ بر آمریکا” یعنی اینکه ما با یک کشوری خصومت داریم و
چون منطق نداریم، داریم می گوییم الهی بمیرد آن کشوری که با ما خوب نیست!!
چقدر غافل هستند آنهایی که خیال می کنند “مرگ بر آمریکا” دعوای سیاسی است!
“مرگ بر آمریکا” ربطی به دولت ایران و آمریکا - در هر زمانی - ندارد.
مرگ بر آمریکا” ماجرای رسول الله است و کفار مکه ست.
“مرگ بر آمریکا” روایت علی (ع) و معاویه ست.
“مرگ بر امریکا” ترجمه ی قیام حسین بن علی(ع) علیه ظلم به زبان امروز است
تا ظلم هست “مرگ بر آمریکا” هست. تا کفر هست “مرگ بر آمریکا” هست.
آمریکا
یک کشور نیست. یک فرهنگ است؛ یک نماد است. نماد ظلم و جنگ و کفر، نماد
وحشی گری بین المللی و نماد جنایت. آرزو برای مرگ آمریکا، شعار نیست!
شعور است. صلح طلبی مطلق است.
موضع
گیری علیه دولتی است که سابقه کشتار میلیون ها انسان را دارد، سابقه
استفاده از سلاح اتمی را دارد، سابقه بهم زدن آرامش هزاران هزار خانواده را
دارد. این است آن دولتی که ما آرزوی نابودی اش را داریم. دولتی که با وجود
سابقه سیاهش هنوز خود را متولی صلح جهانی می داند و برای مساله هسته ای
ایران ابراز نگرانی می کند!
امروز
نمی توان ادعای حسینی بودن کرد و صحنه کربلای زمان خود را نشناخت، دوست را
تشخیص نداد و دشمن را ندید. فایده ای ندارد برای مظلومیت حسین (ع) اشک
ریختن بدون اینکه ازین اشک برای آماده ساختن دنیا جهت ظهور فرزند نهم
حسین(ع) استفاده نکرد. انتظار به معنای مبارزه است، حسین بن علی (ع) خورشید
درخشنده مبارزه علیه ظلم است و تا این خورشید می درخشد جایی برای خفاش
صفتان نیست. مسیر روشن است، ظالم هم معین. ظالمی که در سال ۲۰۱۴ میلادی هم
تا به زنجیر کشیدن کودکان و کشتار بی گناهان و تعرض به نوامیس پیش می رود
...
ما عزاداران حسین شهید (ع) دنیا را با ظلم تحمل نخواهیم کرد... ذلت از حسینیان به دور است.
عاشورا هرگز تکرار نخواهد شد؛ و برای عاشورا پایانی نیست...
وقتی کسی مومن و مذهبی باشد، ولی بصورت
پنهان تابع هوای نفس باشد، از او شدیدترین جنایتها سر خواهد زد ابلیس ،
قابیل ، خوارج، ابن ملجم ، شمر و تروریستهای سوریه از این نمونه اند.اینها
هوای نفس متراکم دارند و یا دچار تکبر پنهانند.
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در سی و
یکمین جلسه سخنرانی هفتگی خود با موضوع "راهبرد اصلی در نظام تربیت دینی"
که جمعه شب ها در هیئت محبین امیرالمومنین(ع) و در محل مسجد امام صادق(ع)
میدان فلسطین برگزار می شود، در ادامه "بحث مبارزه با نفس، تنها مسیر رشد"
را پی گرفت.
گزیده مطالب حجت الاسلام پناهیان در سخنرانی هفتگی"راهبرد اصلی در نظام تربیت دینی" به شرح زیر است:
وقتی کسی مومن و مذهبی
باشد، ولی بصورت پنهان تابع هوای نفس باشد، از او شدیدترین جنایتها سر
خواهد زد/ ابلیس، قابیل، خوارج، ابن ملجم، شمر و تروریستهای سوریه ازاین
نمونه اند/ اینها هوای نفس متراکم دارند و یا دچار تکبر پنهانند.
ما که مدعی ایمان و
دیانتیم بیشتر باید مراقب مار خفته و بیماری نهفتۀ نفسانیت باشیم/کسی که
سابقه مذهبیگری دارد، رفتار غلط خود را توجیه میکند و ازبین اعمال خوب تنها
به دنبال کارخوبی است که مطابق هوای نفسش باشد.
با حجت ارتباط نزدیک و صمیمی داشتم این صمیمیت حدود 2
سال بود که بینمون بوجود اومد و چند ماه آخر و قبل از شهادت ایشان بیشتر
شد از اوضاع و احوال همدیگر همیشه با خبر بودیم ولی یک ماه آخر حجت
واقعاً رفتارش خیلی فرق داشت آدم عجیبی شده بود بعضی موقع یه حدس هایی می
زد درباره احوال که واقعاً درست بودند ولی وقتی سؤال می کرد درسته؟ من می
گفتم که حدست اشتباه بود بعد با خود فکر می کردم آخه حجت چه جوری این حدس ها
رو می زنه یه روز یه کاری کرده بودم که خیلی از اون کار پشیمان بودم و با
خود کلنجار می رفتم اون روز اصلاً آرامش نداشتم
همش احساس بر می داشتم فردا صبح برای نماز صبح بیدار
شدم یه پیام رو گوشیم دیدم یکی منو متعجب کرد پیام از حجت بود با این مطلب
سلام ... جان، در جوانی پاک بودن خوب است گناه چرا؟ برادرت حجت 3 بامداد یا
زهرا(س) این پیام منو دیوانه کرد با خود می گفتم آخه حجت 3 شب چه جوری به
فکر من بود چه جوری از احوال من خبر داشت بعد از چند ساعت باهاش تماس گرفتم
التماس کردم که چه جوری این پیام را برای من فرستادی با خنده های همیشگی
گفت داداش نماز شب می خوندم یاد تو افتادم و برات دعا کردم بعد اون پیام رو
دادم خدا خودش می دونه که بعد از اون پیام بود که من آرامش خودم را بدست
آوردم.
محل شهادت خادم الشهدا...شهید حجت الله رحیمی مسئول
بسیج دانشجویی دانشگاه باغملک
ورودی پادگان دژ خرمشهر
شهادت: 18 اسفند 1390
منبع:http://beeyragh.blogfa.com
1
درباره :
مطالب کوتاه ,
مذهبی ,
بازدید : 1309 |
تاریخ : جمعه 30 فروردين 1392 زمان : |
نویسنده : د.پ |
نظرات ()